zondag 19 april 2009

CHALLENGE 15 PAASPRET


Toen de kinderen nog klein waren, werd Pasen altijd gevierd met eitjes zoeken en verven.

Met pasen voor mijn kinderen geen POASKEPRONK. Zelf had ik er een verschrikkelijke hekel an om met Pasen die nieuwe jurk aan te hebben.En dan nog wel met KNIEKOUSEN.

Mijn kinderen hadden met Pasen lekker een joggingpak aan en dan de tuin in eieren zoeken. Als ze gevonden waren, werden ze geverfd. In de tijd dat de eitjes droogden, gingen we broodjes bakken. Vlechten, haasjes en kippen. Daarna gezellig met de hele familie[ opa,oma,opoe en wij viertjes] aan tafel. Nu noemen we dat de paasbrunch. Volgens mij hadden we van dat woord toen nog nooit gehoord. 'sMiddags werd er in Meedhuizen de eier gooien wedstrijd gehouden. Daar deed Jan dan altijd aan mee. Spektakel, als de rauwe eieren door de lucht vlogen.

De laatste jaren zijn we met Pasen meestal weg. Met de caravan. Heerlijk een paar dagen ertussen uit. Fietsen, wandelen met de honden en vooral genieten van de lente. Met Pasen is het meestal lekker weer. [m.u.v. 2008, toen vlogen de sneeuwvlokken ons om de oren].

1 opmerking:

  1. ja mooi Jeanette dat verhaal klopt helemaal witte kniekousen aan en je moeder maar hopen dat ze ook nog wit waren wanneer de vistite kwam.
    En hahahaha ik had dezelfde letters voor mijn LO klaarliggen, dat verander ik even.

    BeantwoordenVerwijderen