vrijdag 20 maart 2009

CHALLENGE 11 SCHOOL




Een traditionele schoolfoto gemaakt op de obs Meedhuizen. Voor ons kinderen in die tijd een geweldige school. Je voelde je veilig en thuis. Er werd uit elk kind het beste gehaald. We gingen met heel veel plezier naar school en ik denk dat je alleen het maximale uit een kind kunt halen als dat kind met plezier naar school gaat. In Meedhuizen was geen plaats voor pesten. Ieder kind was de moeite waard en je speelde allemaal of niemand. Niemand werd buiten gesloten. In die tijd werden we klaar gestoomd voor het voortgezet onderwijs, we kregen bijles. 'SMorgens om 8 uur. Toen we op de RSG kwamen hadden we een voorsprong met taal en rekenen. Ook de schoolreizen waren in die tijd bijzonder. 3 Dagen in een kasteel of met de zeiljacht en allemaal roeibootjes erachter naar het Schildmeer en daar kamperen. En dan naar Groningen en uit eten bij de WEVA. Zo heb ik nog heel veel leuke herinneringen, die het waard zijn om eens op te schrijven.

4 opmerkingen:

  1. he
    goed gelukt weer
    mooie overgooier, had je vast kniekousen bij aan
    Zie het helemaal voor mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meis!
    Wat heb je prachtige herinneringen aan je lagere schooltijd!
    Dat mis ik echt!
    Heb niet eens een foto kunnen vinden...
    Grappige is...Ik werk nu 2 ochtenden in Meedhuizen op diezelfde school!
    Het sfeertje dat je beschrijft, herken ik wel een beetje!
    Groetjes, Jen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he Jeanette.
    Ben even op je blog wezen kijken en zie dat wij vroeger in Meedhuizen hebt gewoond.Ik heb met een paar meiden uit Meedhuizen naar de huishoudschool gegaan.In die tijd woonde ik in het gehugd Leentjer/Oosterweeren.Leuke school foto heb je en fijne herinneringen.gr Stieneke

    BeantwoordenVerwijderen